prestationsångest

Är det bara jag som lider av prestationsångest eller finns det fler där ute som har samma problem? Eller ja, problem och problem är det väl kanske inte. Det tyder bara på att man vill uppnå bästa möjliga resultat i vad man än gör. Men nånstans finns det en gräns. Gränsen går när man hela tiden tycker att det man gör och åstadkommer inte duger. Man har sådana höga krav på sig. Hela tiden. Varje dag. Härom dagen fick jag just den känslan att, fan, idag gick inte bra. Jag gjorde inte mitt bästa, trots att jag ville det. Jag hade en dålig dag helt enkelt. Så hade en normal människa tänkt, för ibland har man faktiskt dåliga dagar. Men när jag kom hem från jobbet med den känslan så satte jag mig i soffan med en klump i magen. Jag hatar att inte vara duktig. HATAR det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0